Cum sa organizezi o prezentare de moda?

Organizarea unei prezentari de moda necesita o atentie mai specifica la detalii in comparatie cu alte tipuri de evenimente, precum o nunta pe plaja.

Dedicat prezentarii unei noi colectii de imbracaminte, scopul unei prezentari de moda este promovarea imaginii marcii si a produselor . Si desi bugetul necesar pentru realizarea lor este de obicei mare, nu ar trebui sa fie intotdeauna asa daca este planificat in avans.

In aceasta noua postare pe blog, veti gasi un ghid de baza care va va fi de mare ajutor atunci cand vine vorba de organizarea unei prezentari de moda , indiferent daca sunteti designerul colectiei sau organizatorul evenimentului. Pregateste-te si tine cont de aceste sfaturi!

1. Gaseste o tema

De acest prim pas depind toate actiunile care trebuie realizate pentru a organiza o prezentare de moda. De obicei, tema este asociata cu sezonul urmator: moda de toamna, colectia de vara etc.

Uneori poate fi doar o culoare, un material, un motiv specific de spectacol sau un anumit model, de exemplu, ceara, dantela, totul alb etc.

Prezentarea de moda poate fi, de asemenea, o mare strangere de fonduri. In acest caz, relationati subiectul cu cauza pe care o sustineti, fiind clar mesajul pe care doriti sa il transmiteti.

In primul rand, oamenii vor merge sa vada noua colectie de haine, ceea ce inseamna ca celelalte motive de pe catwalk trebuie promovate intr-un mod original pentru a garanta cel mai bun mod de a avea impact asupra publicului tau.

2. Stabiliti bugetul

Una dintre cele mai frecvente greseli facute atunci cand se organizeaza o prezentare de moda este pregatirea unui buget fara a cunoaste resursele financiare de care dispune.

Desi este complet valabil sa visezi, trebuie mereu sa te gandesti la intreprinderea unui proiect fezabil.

Priveste bugetul prezentarii de moda si stabileste cat poti investi. Cel mai important lucru este sa acoperiti principalele cheltuieli ale evenimentului.

In plus, astfel poti stabili ce ai si ce trebuie sa cauti, daca este cazul. Acest lucru va va face mai usor sa gasiti sponsori si parteneri pentru eveniment.

Prin urmare, pastrati intotdeauna clar cate resurse nu aveti, astfel incat sa puteti lua decizii rapid si usor. Descarcati acest planificator saptamanal gratuit pentru a va imprima sarcinile.

3. Obtineti resursele umane

Eficacitatea unei echipe bine formate joaca un rol fundamental in succesul unei prezentari de moda sau chiar al oricarui alt tip de eveniment.

Deci, atunci cand vine vorba de organizarea unei prezentari de moda de succes, va trebui sa apelati la serviciile unor profesionisti cheie. De exemplu, responsabilul de logistica, decoratorul, sediul de scena, responsabilul de comunicare, modelele de podium etc.

Amintiti-va ca nu veti putea face totul singur, asa ca va trebui sa delegeti. Si in calitate de organizator al prezentarii de moda, vei fi responsabil pentru gestionarea generala a tuturor sarcinilor.

In acest sens, Veronica Momenti, profesor la cursul Creative Makeup for Fashion, mentioneaza:

„In primul rand, trebuie sa stii cine este designerul (daca este o emisiune de designer). Unde va fi? Cat timp ai sa te machiezi si sa ai modelele pregatite? De asemenea, eu, cel putin, intreb cine se va ocupa de partea de coafura. Toate acestea, ce va face pentru mine? In principiu, sa incep in capul meu sa vad cum se va forma echipa mea”.

Obtineti colaboratori care sunt aliniati cu calitatea, raportul calitate-pret al serviciilor si, mai presus de toate, profesionalismul.

Daca o organizatie independenta iti cere sa organizezi o prezentare de moda, atunci ar trebui sa mergi la miezul evenimentului: la colectiile de imbracaminte care vor fi prezentate.

Pentru a face acest lucru, va trebui sa stabiliti o colaborare directa cu unul sau mai multi designeri. Daca designerul nu are propria lor echipa, va trebui sa gasesti si modele de podium, artisti de machiaj si hairstylist care se potrivesc cu tema spectacolului.

4. Gasiti un loc si stabiliti o data

Locatia prezentarii de moda ar trebui sa fie adecvata pentru tema si publicul tinta. De exemplu, daca doriti sa gazduiti parada intr-un cadru relaxat, un spatiu in aer liber poate fi suficient.

Cu toate acestea, trebuie sa tineti cont de cateva aspecte importante pentru gestionarea site-ului, precum conditiile meteorologice.

Pe de alta parte, daca intentionati sa organizati o prezentare de moda in care veti primi invitati VIP, un loc elegant este o necesitate.

Gandeste-te la logistica de baza de care nu te poti lipsi: dressing, podium, scena.

Invitatii, dar mai ales echipa ta, inclusiv modelele de podium si designerul, trebuie sa se simta confortabil si cufundati in eveniment.

In ceea ce priveste data pentru prezentarea de moda, stabileste o zi si o ora in care oamenii nu trebuie sa-si faca griji pentru alte evenimente. Exista multe festivaluri si alte evenimente programate care tind sa se aduna in anumite luni ale anului si sa conduca la un aflux mai mare de oameni.

Daca chiar iti doresti ca prezentarea ta de moda sa aiba loc la mijlocul saptamanii, o dupa-amiaza sau dupa lucru poate fi mai buna.

5. Alegeti modelele

Dupa ce ati ales locul sarbatorii, este timpul sa alegeti si sa alegeti modelele care vor da viata colectiei.

Este important sa retineti ca selectia dvs. va afecta impactul liniei. Asa ca incearca sa gasesti modele care sa iasa in evidenta pe pista si sa creeze un sens memorabil intr-o imbracaminte.

A fi capabil sa faci o legatura remarcabila intre un model si un articol vestimentar este un semn de succes, asa ca sa mergi in cautarea unor modele unice sau atragatoare este o modalitate excelenta de a-ti condimenta prezentarea de moda. 

6. Planificati spectacolul

Organizarea unei prezentari de moda inseamna mai mult decat pregatirea unei succesiuni de modele de podium cu noua colectie a unui designer.

Magia evenimentului este in spectacol. Tema prezentarii tale de moda ar trebui sa se reflecte in haine, desigur, dar si in detalii importante, de la decorarea spatiului pana la tipul de muzica redata.

De asemenea, trebuie sa amenajezi un intreg set, sa repeti coregrafii si, in cele din urma, sa creezi o punere in scena riguroasa planificata din timp.

Un alt detaliu pe care nu trebuie sa-l neglijezi la prezentarea de moda este iluminatul. Iluminarea adecvata va oferi spectacolului dumneavoastra o nota unica. De asemenea, amenajarea locului trebuie sa joace un rol important pentru ca invitatii sa faca parte dintr-un adevarat „defilare de moda” .

Desigur, va trebui sa organizezi cateva repetitii pentru intreaga echipa, dar este cea mai buna modalitate de a garanta calitatea prezentarii de moda.

7. Dezvoltati o campanie de publicitate strategica

Pentru a organiza o prezentare de moda de succes, trebuie sa creati o legatura cu publicul cu mult inainte de eveniment, amplificand atentia si comunicarea.

Ca orice eveniment, o prezentare de moda este despre crearea si animarea unei comunitati, transmiterea de mesaje, continut si identitate de brand.

Prin urmare, este important sa consideram evenimentul ca pe o serie de capsule de continut care vor fi lansate in timp pentru a oferi vizibilitate si bogatie brandului. Toate acestea intr-o logica a merchandisingului si a povestirii cu viralitate exponentiala.

In 2021, asistam la elementele unui spectacol de moda in stil „film teaser”, de exemplu:

  • Generare de asteptare cu postere atragatoare ale prezentarii de moda pe retele.
  • Publicarea unui detaliu al unuia dintre modelele de podium.
  • Dezvaluind un indiciu despre locul unde va avea loc parada.

Aceasta faza dinaintea prezentarii de moda devine practic un eveniment pre-eveniment si o super oportunitate de comunicare pe care ar trebui sa o exploatati!

Dar pentru aceasta, trebuie sa stabiliti un bun management al retelelor sociale, facand aliante cu influenceri, publicand continut valoros si oferind apartenente exclusive, experiente in culise, storytelling etc.

Toate aceste strategii de publicitate, daca sunt bine implementate, ar putea asigura ca in luna premergatoare prezentarii de moda, oamenii vorbesc doar despre eveniment. Prin urmare, perioada dinaintea prezentarii de moda este o oportunitate unica de a comunica cu publicul tau.

8. Creati un cadru unic, unind fizicul cu digitalul

Peisajul fizic trebuie integrat intr-o punere in scena digitala, realizandu-se astfel prezentari de moda in stil „figital” . Nu va speriati, va vom spune mai jos despre ce este vorba.

Este ca, astazi, este esential sa oferim formate spectaculoase in prezentarile de moda, care au capacitatea de a integra dispozitive digitale, intrucat scopul final este acela de a crea imagini concepute special pentru retelele sociale.

9. Organiza un desfile omnicanal

Una dintre tendintele provocate de pandemie in ceea ce priveste paradele a fost crearea de prezentari de moda phygital sau, in engleza, „Phygital” , acel termen pe care l-am mentionat mai inainte.

Potrivit Marketing4Ecommerce, acest concept vorbeste despre integrarea celor mai bune dintre lumea fizica si digitala pentru a crea un ecosistem de comunicare dinamic intre utilizator si produs.

Prin urmare, avand in vedere distantarea fizica in care traim, prezentarea de moda este acum atat un eveniment fizic, cat si un eveniment virtual sau suta la suta virtual.

In orice caz, o prezentare de moda trebuie sa ofere inainte de toate o experienta care sa seduca, sa surprinda si sa uimeasca. Prin urmare, nu se poate limita la o simpla captura video.

Chiar daca se limiteaza la cateva VIP-uri, prezentarea de moda trebuie sa ofere un spectacol cu ​​decor, decoratiuni, atmosfera muzicala si iluminare studiata. Si, pentru publicul online, experienta trebuie sa fie captivanta si interactiva.

Desi digitalul nu ofera aceeasi entuziasm, organizatia spectacolului trebuie sa gaseasca o modalitate de a aduce participantii virtuali mai aproape de colectie si de a-i face sa simta vitalitatea, sufletul si energia spectacolului.

Asa cum a facut artistul belgian Stromae, in 2018, cu videoclipul „Defiler” [martie], unde hainele expuse erau cea mai recenta colectie capsula a lui Mosaert la acea vreme, o linie de moda unisex condusa de Stromae si sotia sa. , designerul Coralie Barbier. .

10. Elibereaza-te de calendarele Saptamanii Modei

Cele mai importante companii din industria modei sunt guvernate de Saptamana Modei, care consta in evenimente anuale care se desfasoara din ianuarie pana in martie, in care designerii isi prezinta colectiile de toamna-iarna si primavara-vara.

In acest fel, toate marcile de renume merg in acelasi timp pentru o perioada foarte scurta de timp, ceea ce limiteaza adesea vizibilitatea marcilor care au un profil emergent.

De la criza de sanatate s-a impus un fel de pauza asupra acestei prezente obligatorii pentru branduri. Asadar, astazi, marcile de imbracaminte tind sa se elibereze de aceste date. Ce garanteaza asta? Pur si simplu, o mai mare notorietate si vizibilitate.

11. Creati concepte digitale pentru a consolida legatura dintre marca dvs. si publicul dvs

Ca orice eveniment, o prezentare de moda este folosita pentru a crea si a anima o comunitate, transmitand mesaje, continut si identitate de brand. Deci, iata cateva idei pe care le puteti incepe sa le implementati:

  • Mini videoclipuri muzicale sau videoclipuri
  • Mini-filme experimentale
  • Scurtmetraje despre produse
  • Filtros de instagram
  • playlisturi de parada
  • cabine de proba virtuale
  • Showroom-uri virtuale si magazin digital
  • Experienta de realitate virtuala si augmentata
  • Imersiune in culise, atelier si modele
  • Seriale TV 
  • Streaming de prezentari de moda pe platforme 

In 2022, toate aceste concepte digitale vor fi intalniri exclusive si oportune cu marcile. Pe langa faptul ca ofera o imersiune si o experienta senzationala, ele intaresc angajamentul utilizatorilor de internet.

Asa ca fiecare prezentare de moda ar trebui sa integreze cat mai mult continut digital posibil, pentru ca acum depasesc cu mult simpla notiune de colectie de modele.

Prezentarile de moda sunt un moment extraordinar de brand care ofera interactiuni si naratiuni utilizatorilor. Dovada episoadele Gucci Fest, pe care le puteti vedea mai jos: „Ouverture Of Something That Never Ended” , de Silvia Calderoni si Paul B. Preciado.

Un alt exemplu este Louis Vuitton , care prezinta o selectie de genti din noua sa colectie capsula in colaborare cu studioul italian de design de arta Forsanetti. Aceste genti dezvaluie imagini istorice combinand ilustratiile studioului Forsanetti cu designul contemporan al lui Nicolas Ghesquiere.

In cele din urma, pentru o organizare eficienta a spectacolelor de moda, incercati platformele de bilete online pentru a stoca informatiile despre spectacol sau chiar pentru a vinde bilete.

Pana acum articolul nostru despre cheile organizarii unei prezentari de moda de succes. Speram ca v-au inspirat sa continuati sa va planificati.

Iar daca vrei sa continui sa-ti perfectionezi anumite aspecte ale rutinei tale, arunca o privire la cursurile online Lifestyle pe care le avem pentru tine. Asta e tot pentru azi. Pana data viitoare!

DIN ACEEASI CATEGORIE