Greselile influencerilor din Romania

Detii cateva canale de Social Media pe care le folosesti frecvent si unde postezi diferite aspecte? Daca da, si tu esti considerat un influencer intr-o masura. Totusi, daca telul tau este sa devii o persoana de renume, cunoscuta la nivel larg, nu va fi atat de usor pe cat crezi.
Spre deosebire de comunitatile din afara tarii pe care majoritatea dintre noi ii admiram si/sau ii luam drept exemplu, influenceri din Romania comit constant numeroase greseli. Consideram asadar ca si tu ar trebui sa le iei la cunostinta si sa le eviti sau sa le ameliorezi astfel incat sa beneficiezi de comunitatea dorita.

Cele mai frecvente greseli comise de influencerii din Romania

Prea multe concursuri
Este o adevarata traditie in Romania ca, peste noapte, o multime de conturi noi si vechi sa organizeze concursuri prin care detinatorii de conturi ar trebui sa-si fidelizeze comunitatea. Din pacate, prea multe concursuri au dus potentialii urmaritori pe un drum gresit, in timp ce influencerii au devenit o „banca” de concursuri. Iar acum comunitatile nu mai alearga dupa calitate si informatie, ci dupa lucrurile gratuite pe care le-ar putea primi. O comunitate stransa pe baza a zeci de concursuri nu e nicicum o comunitate reala iar asta nu-ti va asigura engagementul necesar la postarile tale. Cu siguranta nici brandurile cu care colaborezi nu vor fi multumite sa vada ca doar cativa sunt cu adevarat urmaritorii tai de baza, in timp ce restul interactiunilor vin de la persoane cu care si ei colaboreaza sau sunt total absente, pentru ca si credibilitatea ta va avea de suferit. Oamenii nu vor tine minte un astfel de influencer pentru calitate si continut muncit, ci in special pentru tipul si numarul de premii pe care l-ar putea castiga de pe urma ta. In strainatate, majoritatea influencerilor organizeaza concursuri putine sau chiar deloc, avand o comunitate reala. 

Impresii si recenzii false
Unii influenceri au vaga impresie ca pot lauda toate brandurile cu care iau contact si sa dispuna de credibilitate chiar si atunci cand, de fapt, ei nu incearca produsele primite din partea brandurilor sau le pun la concursuri pentru cresterea comunitatii. In mod cert ei vor trebui sa realizeze o serie de postari si/sau articole in care sa-si spuna impresiile despre produse. Astfel de influenceri nu vor avea o baza informativa vasta, iar recenziile vor fi anoste, asemeni unui prospect pe care oricine l-ar putea citi de pe ambalajul unui produs. Cand faci comparatii de ingrediente, cand oferi o serie de impresii detaliate si pline de valoare, atunci se poate vedea autenticitatea, realismul si credibilitatea proprie, lucru care va face diferenta intre un influencer real si cei care se bucura sa primeasca lucruri „gratis” pentru care nu trebuie sa depuna prea multe eforturi. 

Lipsa informatiilor cu substrat
Oricine poate citi o eticheta sau poate da un research pe Google pentru a afla o serie de informatii de baza, noi lansari etc. Insa, putini sunt cei care vin cu un plus de valoare interactiva ce va atrage interesul. Asta face ca un influencer sa fie mai mult sau mai putin valoros.