Topul Fuzzy cu cele mai bune filme din 2021

In ciuda provocarilor aduse de pandemia de COVID-19, industria cinematografica a reusit sa ofere publicului o serie de filme de calitate in anul 2021. De la blockbustere la filme independente, anul trecut a fost plin de surprize si performante remarcabile.

Mai jos veti gasi o selectie a celor mai bune filme 2021 lansate de la 1 ianuarie pana astazi (22 decembrie 2021), atat in ​​cinematografe, cat si pe platforme. Sunt titlurile preferate ale celui care iti scrie, Juan Luis Caviaro, prin urmare raspunde criteriilor mele si nu celor ale restului echipei Espinof; In alta zi va vom lasa lista cu parerea tuturor redactorilor, ca de obicei.

Acesta nu a fost un an bun pentru aproape nimeni. Nici macar James Bond nu scapa de aceasta regula (alergic la spoilere , opriti-va aici). Cea mai recenta transa din saga, No Time to Die, a incalcat regulile care o guvernasera pana acum si, intr-o intorsatura neasteptata, a decis sa-si sacrifice protagonistul, desi i-a oferit una dintre cele mai demne si frumoase iesiri din memorie. Rezultatul a fost un blockbuster din cele mai crepusculare, care a ignorat conventiile care poate sa fi incetat sa mai fie utile; un amendament la un gen condamnat la moarte pentru a se reinnoi. Acelasi lucru s-a intamplat si cu personajul insusi: incapabil sa se reinventeze in comparatie cu noua masculinitate in plina conversie trezita de la studiourile de la Hollywood, nu a avut de ales decat sa coboare de pe scena.

I se va intampla acum o femeie, un homosexual, un fiu de imigranti? Barbara Broccoli, detinatoarea francizei 007, a fost circumspecta cu privire la aceasta posibilitate: in urma cu doar cateva zile, intr-un interviu pentru The Hollywood Reporter , ea a spus ca urmatorul Bond va fi „barbat si britanic”, indiferent de etnia lui. In acest fel, el a subliniat tensiunea dintre vointa de schimbare si rezistenta fata de aceasta in aceasta industrie: aggiornamento-ul ei pare mai degraba un facelift oarecum oportunist, decat o adevarata punere sub semnul intrebarii a modelului sau ideologic. Totusi, nu e timp sa mori S-a incheiat cu acel gest de curaj rar, aprobat si filmat inainte de pandemie, dar foarte potrivit pentru acest moment de schimbare de paradigma. Premiera sa din octombrie, dupa o lunga succesiune de salturi de intalniri, a fost interpretata ca o intoarcere la un spectacol de moda veche, care urma sa ne duca inapoi in vremurile idilice ale anului 2019. De fapt, a subliniat si mai mult melancolia in care ne traiesc, din ce in ce mai stabilit. Nici macar aceasta masina de razboi nu a putut depasi un box office cu jumatate de gaz, care inregistreaza pierderi de 50% in Spania, aproape 70% in Statele Unite si 30% in Franta, in ciuda tuturor exceptiilor sale culturale.

Hollywood are o solutie in dormitor: asa-numitul multivers, un crossover intre diferitele universuri in care se desfasoara produsele Marvel in film si televiziune. Cu aproape 5.000 de caractere in portofoliu, posibilitatile creative sunt nesfarsite, aproape la fel de mult ca si perspectivele sale comerciale. La mijlocul anului 2019, Gwyneth Paltrow a declarat uluita in timpul unei noi emisiuni de gatit Netflix: „Spiderman” ? Nu am fost in Spiderman … Nu, am fost in Avengers ”. De fapt, era in ambele si se inscrisese doar pentru a juca in Ironman . Este o amintire frumoasa a unei vremuri care parea mai putin complicata si care este din ce in ce mai departe in oglinda retrovizoare. Printre altiiBlockbusters de noua generatie , 2022 ne aduce un Spiderman 3 care, potrivit zvonurilor, ii va avea in rol principal pe cei trei actori care au intruchipat personajul, si un film care il va impleti pe Doctor Strange cu Scarlet Witch. Subtitlul sau: Multiversul nebuniei . Are meritul de a descrie perfect un moment in care totul devine multumit , asa cum ar spune Martin Scorsese, in timp ce filmul cu supereroi se transforma, fara intoarcere, intr-un nou western: genul in care americanii — si restul lumii. , prin amabilitatea imperialismului cultural – cauta alinare in vremuri incerte.

Altii continua sa-l caute in cinematograful de autor (cu un voluntarism tot mai mare, avand in vedere premierele trecatoare care sunt obisnuite in teatrele spaniole), desi nici acesta nu a fost scena marilor bucurii in cursul anului 2021 si amploarea unor filme precum Time, fabula gotica a lui M. Night Shyamalan despre o familie care imbatraneste intr-un ritm accelerat in timpul unei vacante pe o plaja paradisiaca. Intre timp, doua filme diametral diferite, First Cow , de Kelly Reichardt, si Madres parallelas, de Pedro Almodovar, au impartasit o imagine recurenta: cea a scheletelor stramosilor nostri, vanitas.Fara indoiala, intr-un moment in care ne periam zilnic moartea, dar si o denuntare implicita a sistemelor economice, in primul caz, si a regimurilor politice, in al doilea, care continua sa ne tortureze prezentul.

In acelasi timp, a fost si anul nasterii, desi nu au fost intotdeauna metafore pentru o renastere splendida. Nasterea finala a lui Titane , cu care Julia Ducournau a devenit a doua femeie care a castigat Palme d’Or la Cannes, s-a incheiat cu un fat transuman care augura un viitor nu neaparat incurajator. Intre timp, in Annette , opera rock tulburatoare a lui Leos Carax, un cor de moase cantarete a dat nastere unei fata papusa, care avea sa devina umana doar ucigandu-si tatal. „Nu te uita in abis”, o sfatui el in scena finala tulburatoare, de parca s-ar putea uita in alta parte. Un alt final tulburator a fost cel din Roata norocului si fanteziei , magnifica intoarcere a japonezului Ryusuke Hamaguchi (in 2022 va avea premiera).Drive My Car, care este chiar mai bine, daca este posibil). Cel de-al treilea act al sau este o psihodrama fericita in care doi straini cauta confort reciproc pretinzand ca s-au intalnit intr-o tinerete indepartata, in ciuda faptului ca sunt perfect constienti ca este o minciuna. Parea sa insinueze ca supravietuirea va depinde de afectiuni, dar si ca acestea au devenit virtuale si ca nimeni nu mai poate crede ca sunt de neinlocuit. Nici macar James Bond.

DIN ACEEASI CATEGORIE