De ce functioneaza advertorialele seo?

Evolutia Internetului si a motoarelor de cautare a dus la cresterea interesului pentru folosirea advertorialelor cu scopul atingerii unor obiective importante de marketing. In lumea digitalanative advertising este folosita intent. 

Advertorialele nu sunt noi. Ideea acestor reclame mascate sub un text informational bine scris dateaza de peste 100 de ani. Ati fi surprins sa descoperiti ca unele din cele mai cunoscute branduri isi datoreaza succesul unei gandiri publicitare inteligente. De exemplu, Mosul poarta azi rosu si alb, datorita unei campanii Coca Cola. Micul Rudolf, cu nasul rosu, a fost creat de un redactor publicitar ca o carte de colorat promotionala de Craciun (pentru retailerul Montgomery Ward in 1939). 

Adevarul este ca impactul publicitar al unui advertorial poate fi de lunga durata. 

Reclamele publicitare trebuie sa fie transparente

Este important ca cititorii sa nu perceapa acea piesa de continut ca fiind o reclama. Nimeni nu vrea sa-i induca in eroare. Acest lucru poate fi daunator pentru publicatie, dar si pentru reputatia brandului. De aceea, este foarte important sa fiti transparent cand scrieti si publicati un continut advertorial. 

Titlurile cum ar fi „promotii speciale” sau „sponsorizate de” sunt deseori folosite pentru a evidentia scopul reclamei. 

Aspectul, fontul si stilul unei pagini publicitare ar putea fi, de asemenea, diferite de restul publicatiei. In mod alternativ, s-ar putea sa doriti sa includeti o parte din stilul publicatiei pentru a va atrage cititorii. Alegerea este a dumneavoastra. 

Tipuri de advertoriale pentru continut

  • Promotiile – ofertele speciale si condurile promotionale, incluse in continutul unui advertorial, pot imbunatati cu adevarat interesul cititorilor. Mai mult, puteti monitoriza rezultatele codurilor promotionale ca sa vedeti ce functioneaza si ce nu. 

Cum arata un advertorial bun?

Asa cum am mentionat mai sus, impactul continutului publicitar tine si de publicatia in care apare. Este o idee buna sa aflati in ce publicatie veti publica un advertorial. Apoi, asigurati-va ca puteti adauga valoare continutului prin informatiile pe care le aduceti. 

Asta poate sa insemne adaptarea continutului la un public curios, caruia ii plac statisticile si cifrele sau povestile cu umor. 

Uitati-va la lungimea si stilul continutului editorial – asa vor cititorii sa li se prezinte informatiile. In fine, pentru ca se presupune ca vreti sa vedeti niste rezultate in urma publicarii unui advertorial, puteti finaliza cu un indemn la actiune. Acesta ar putea fi un mesaj prin care le puteti cere cititorilor sa va trimita un mesaj, sa intre pe site-ul dumneavaostra, sa raspunda la un chestionar, sa se inscrie la un concurs etc. Folositi un cod pentru a putea monitoriza rezultatele obtinute. 

Folosirea advertorialelor pentru optimizarea seo

Advertorialele au o componenta SEO foarte importanta pe care merita sa o exploatati. Prin advertoriale seo puteti construi backlinkuri spre site-ul dumneavoastra. Acestea functioneaza pentru utilizatorii umani, ca pot da click pe ele pentru mai multe informatii, dar mai ales, functioneaza pentru motoarele de cautare. Construiti o strategie de backlinkuri solida si veti observa imediat cu site-ul dumneavoastra creste organic in motoarele de cautare, pe cuvintele cheie vizate initial. 

Cum puteti publica advertoriale seo?

Pentru a incepe o campanie de advertoriale seo, puteti folosi platforma ibox.ro, care este un marketplace de creare si difuzare continut. Inregistrati-va gratuit cu un cont de advertiser si incepeti sa publicati advertoriale pe site-uri cu autoritate foarte buna. Puteti alege din zeci de publicatii nationale si locale, cu DA (domain authority) foarte bun.