3 lucruri pe care trebuie sa le stii despre SEO acum

Google, ca si timpul insusi, nu sta pe loc pentru nimeni. In ultimele 18 luni, gigantul motoarelor de cautare a facut schimbari majore in algoritmii sai. Printre obiectivele Google: Imbunatatiti experienta utilizatorului prin furnizarea de continut relevant, proaspat, de calitate si, in acelasi timp, luati masuri impotriva celor care folosesc tehnici discutabile de optimizare a motoarelor de cautare (SEO) pentru a obtine o pozitie nejustificata in clasament.

Deci, ce inseamna toata aceasta schimbare pentru agentii de marketing online care folosesc in mod legitim tehnici SEO? S-au schimbat complet regulile jocului sau au ramas aceleasi? Sau sunt undeva la mijloc? Pentru mai multe intra pe meni.ro si informeaza-te mai bine.

Expertii SEO sunt de acord ca crearea de continut de inalta calitate, care castiga link-uri autentice de la site-uri de incredere si/sau autorizate, este inca si a fost intotdeauna cea mai buna practica SEO. „Ceea ce era important de facut cu ani in urma este inca important”, remarca Cyrus Shepard, producator senior de continut pentru Moz si fost liderul SEO al companiei.

Cu toate acestea, agentii de marketing online ar trebui sa ia in considerare ajustarea unor tactici – daca nu si gandirea lor despre SEO – pentru a continua sa se claseze bine in Google. Iata ce trebuie sa stiti despre SEO astazi.

3 piloni ai SEO astazi: continut, linkuri, social media

„Imbunatatirea cantitatii si calitatii legaturilor de intrare era unicul obiectiv al fiecarui webmaster”, spune Jayson DeMers, fondatorul si CEO al AudienceBloom, un serviciu de SEO, social media si blogging pentru invitati, dar „aceasta metoda de gandire a devenit depasita. ”

Astazi, afacerea dvs. ar trebui sa-si concentreze SEO pe trei feluri de „stalpi”: continut, link-uri (in special link-uri de intrare obtinute de pe alte site-uri care indica continutul dvs.) si „aprecieri” de pe retelele sociale, retweeturi, +1-uri si alte aprobari ale dvs. continut, spune DeMers. (Aceste trei puncte, plus alte cinci, vor fi discutate mai detaliat mai jos.)

„Motoarele de cautare pun un accent mult mai mare pe combinarea si unificarea tuturor acestor elemente”, adauga DeMers. „Prezenta oricarui element unic joaca un rol neglijabil in algoritmul de clasare. Cu toate acestea, atunci cand toate elementele sunt combinate, exista un efect de amplificare in clasament.”

Ca urmare a necesitatii de a unifica toate aceste aspecte ale marketingului online, DeMers considera ca profesionistii SEO se transforma in „profesionisti in marketing online”, adaugand: „SEO ca verticala a disparut si acum este pur si simplu „marketing online”.

1. Continutul este regele, dar ai nevoie de reguli bune de continut

In ultimul an, marketingul de continut a devenit un cuvant la moda in randul agentilor de marketing online, partial datorita actualizarilor algoritmilor Google care penalizeaza continutul de calitate scazuta.

„Agentii de marketing online ar trebui sa se concentreze pe publicarea de continut de calitate, atat pe site-urile lor, cat si in afara acestora”, spune DeMers. „Continutul poate fi bazat pe text, vizual sau audio, sau chiar o combinatie de doua sau trei. Concluzia este ca motoarele de cautare doresc sa ofere utilizatorilor continut valoros si de inalta calitate. Daca doriti ca continutul dvs. sa fie difuzat in rezultatele cautarii, ar fi mai bine sa aiba aceste atribute.”

2. Link-urile ar trebui sa fie castigate, nu cumparate

Linkurile platite au fost in special in punctul de vedere al Google in ultima vreme. „Daca ati cumparat un link intr-un fel, ar trebui sa presupuneti ca nu va conta – si chiar s-ar putea sa va raneasca”, spune Shepard.

Moz incurajeaza organizatiile sa castige linkuri prin aprobari in loc sa plateasca pentru ele. „Vedem ca Google distribuie penalitati pentru link-uri usoare si credem ca represiunea abia incepe”, spune Shepard.

In trecut, unii specialisti in marketing au incorporat text de ancorare bogat in cuvinte cheie in comunicatele de presa online, in speranta de a-si creste sansele de a fi gasiti in Google pentru cuvantul cheie continut in textul de ancorare. (Textul ancora este linkul folosit intr-un hyperlink; de exemplu, „Pentru a descarca Adobe Reader, faceti clic aici.”)

Semnalele sunt ca Google a adoptat o atitudine dura impotriva acestei practici, tratand linkurile de ancorare din comunicatele de presa drept linkuri „platite” nenaturale. „Ceea ce inseamna asta este ca Google opreste construirea de linkuri nenaturale din distribuirea comunicatelor de presa”, noteaza blogul companiei de sindicare a comunicatelor de presa Business Wire.

Postarea continua: „John Mueller, unul dintre principalii analisti Google Trends pentru webmasteri, a vorbit intr-un hangout video recent despre felul in care Google va privi comunicatele de presa. Mueller a spus: „Cand [emitatorii comunicatelor de presa creeaza un link catre] ei insisi, nu consideram asta natural. Promovarea este perfect, dar nu este considerata o legatura naturala. Cautam o persoana externa care sa spuna: „Recomand acest site web sau acest articol.””

3. Pentru a imbunatati statutul social, utilizeaza Google+

In fiecare doi ani, Moz chestioneaza experti SEO pentru a afla cei mai importanti factori de clasare in motoarele de cautare. In sondajul sau din 2013, Moz a descoperit o corelatie ridicata intre „aprecierile” Google +1 pentru o pagina web si clasamentele in motoarele de cautare ale paginilor, spune Shepard.

In 2013 SEO Ranking Factors, SearchMetrics, o companie de software de analiza a cautarilor, a remarcat, de asemenea, importanta tot mai mare a actiunilor Google+ si Google +1 pentru clasamentele de cautare Google.

Partajarea continutului pe Google+ (si primirea de aprobari Google +1 de la altii) are „avantaje SEO sigure”, spune Shepard. „Google foloseste Google+ pentru a descoperi continut nou, iar Google tinde sa indexeze rapid tot ce este distribuit pe Google+.” In plus, subliniaza Shepard, postarile Google+ sunt mult mai usor de indexat de catre Google decat anumite continuturi de pe Facebook si Twitter, daca pentru niciun alt motiv decat Google detine reteaua sociala Google+.

De aceea, Moz incurajeaza oamenii sa adopte Google+ pe langa alte retele sociale, spune Shepard: „Daca nu ati facut-o deja, configurati o pagina Google Place pentru afacerea dvs. locala sau o pagina Google+ pentru compania dvs. si incepeti sa va construiti. Comunitatea Google+.”

 

DIN ACEEASI CATEGORIE